Alla hjärtans dag - småbarn edition

Åh! 
Jag hade världens bästa alla hjärtans dag. 

Vi är fortfarande lite krassliga här hemma, men det har verkligen blivit bättre. Må dessa småbarnsbaciller ta första bästa möjlighet att försvinna härifrån. Barn är söta men farliga. Insidan verkar vara full av elaka baciller som biter sig fast i mammor, pappor, väggar, tak, skosulan, ja you name it. Småbarnsbacillen är inte kul, men nu har den förhoppningsvis försvunnit för stunden. 🤟

Hur som helst. Alla hjärtans dag. 
Dagen började med att Hampus och Sebastian åkte till förskolan/universitet medan jag och Tuva hade mysmorgon. Det som varit lite mysigt med att Tuva varit sjuk, om man får säga så, är att hon som annars är sjövild, faktiskt har tyckt om att mysa under en filt framför en film. Så, vi inledde dagen med babblarna (som för övrigt har släppt en långfilm byggt på massvis av deras korta klipp på cmore, DRÖMMEN). 

Efter ett tag kom min mamma hem till oss och vi gjorde Tacogratäng. Så galet gott, men starkt! 

Hur gott är det inte med tacos, oavsett variant? 

Efter lunch åkte mamma hem och Tuva somnade. Vad är det egentligen med mor- och farföräldrar och barnen? På något vis sover alltid Kidsen heeeela nätterna hos dem och när de är här så somnar barnen direkt efteråt. Liksom, kom hit 04.00 i natt och repetera, tack!

Åh, vad hände sen? Hm. Just ja. Hampus och Sebastian kom hem. Det finns få stunder på dygnet som är så mysigt som när Hampus kommer hem och ger den där genuina, mysiga kramen i dörren (för att kunna smöra in sig tillräckligt för att få den där glassen i frysen). 
Killarna hade köpt fina vita rosor (vår bröllopsblomma), en tidning och ett fint kort till mig. Så gulligt! 
Jag hade ställt i ordning fika, här skulle det firas minsann. 

Efter fikat hade min man fixat barnvakt. Svärmor kom och hämtade Hampus först, och de åkte på musikleken. Sen kom hon och Hampus och hämtade Tuva innan de åkte till farmor för massa bus. 
Nu undrar ni kanske: Vad gjorde du och din man? Vill vi veta alla snuskiga detaljer verkligen? 
Vad som hände under den barnfria tiden var att jag somnade, Sebastian lagade världens godaste mat, han väckte mig, vi åt, vi kollade på Sveriges mästerkock och sen kom barnen. 

Haha. Detta var LYX för oss. Sömn och att få se ett program utan att behöva byta bajsblöja, bygga legorobotar och klappa händerna varje gång tuva pratar eller hampus rimmar. 

Detta var en helt perfekt alla hjärtans dag, enligt mig. 
Hur hade ni det?

KRAM
#1 - - Pärla:

Skönt att ni fick lite egentid. Vi gjorde ingenting speciellt, tycker tyvärr dagen är lite överreklamerad.

Svar: Supernice med egentid 😍😍
Småbarnsmorsan

#2 - - Elisa:

Haha åh vad jag känner igen mig om vad som händer under barnfri tid! Att äta middag ifred och kolla på något är verkligen lyx 😂 tänk vad man kan sakna något så enkelt. Jag och min man åkte iväg på spa igår så vi hade det riktigt bra. :)

Svar: Haha ja! Ändå kastade vi i oss maten i raketfart av ren vana, men oj vad härligt att bara kunna äta och se ett program utan att tänka på något annat liksom. 😅😍 Skönt med spa, skulle jag också vilja göra!
Småbarnsmorsan

#3 - - Joy:

Åh vad gott med tacogratäng! Håller verkligen med om att tacos i alla former är sååå gott haha. Går inte att tröttna på.

Svar: BÄSTA maten 😍😍Passar alla också.
Småbarnsmorsan

#4 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh gud vad god maten såg ut :) Förstår att det är lyx att få vara lite ensamma ibland

Svar: den blev supergod verkligen 😍
Småbarnsmorsan

#5 - - Frökenny :

Så härligt att du fick en bra dag, låter mysigt! Att äta midfag på tu man hand är värt så mycket när man har fullt upp med småbarn.🌸💕

#6 - - Emelie:

men så mysigt ni hade det :-) Vår familj älskar allt med tacos så det där borde även vi testa någon gång :-)

#7 - - Fröken Rödlök:

Gud så fint det låter, en härlig alla hjärtans dag med andra ord. Härligt att kunna somna i soffan utan att barnen kommer och väcker en i tid och otid.. hehe =) Jag älskar att somna på soffan ;)

#8 - - Jennysvardag:

Mysigt med en lugn morgon. Så härligt att hon blir lugnare mär hon är sjuk. Min son kör på som vanlig även fast han är sjuk och har feber

#9 - - Inne hos Ina:

Jag hade också en jättebra dag igår, men jag firade inte Alla hjärtans dag. Vad roligt att du blev nöjd med din dag. Jag blev så sugen på tacogratäng nu, älskar också alla varianter på tacos!

#10 - - Hanna Karlsson:

Vad härligt med egentid! Tycker det låter som en alldeles perfekt kväll. Det behöver inte vara så stort eller uppstyltat. Huvudsaken är ju att få rå om varandra en stund.

#11 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Men du så mysigt ni haft det :D. Det där med att vara barnfri en stund är bara lyx i sig, få vara och göra saker tillsammans :). Låter jättefint måste jag säga. :D

#12 - - Kamilla:

Så skönt att ni fick barnvakt igår på självaste kärleksdagen. Ibland skönt att bara få vara

#13 - - Michelle :

Va gott med tacogratäng det såg väldigt gott ut och allt det andra , nu vill ju jag med ha 💕

#14 - - Mirre - Sweetwords:

Gott allt ser ut och fniss ja, man får njuta lite av att de är lugnare, det är ju inte för att de är sjuka utan det är myset man njuter av. Usscch ja för dessa bacille nu

#15 - - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Vad härligt det där lät!! Dagen spenderade jag och mina småtjejer på badhuset tillsammans med deras mormor, supermysigt. Sedan fortsatte vi mysa hemma och ta det lugnt och på kvällen myste jag och sambon med lite glass i soffan när barnen somnat. Väldigt simpelt men ack så mysigt :D

#16 - - Sarah:

Så mysig dag du hade :) Egentid lät mysigt :)

#17 - - TwinMom.se:

Men så mysigt ni verkar ha haft!😍 här blev det mysmat med döttrarna, film och ännu mer mys, och lite presenter😍

#18 - - Snabela :

Man behöver inte gå ut på restaurang eller åka iväg så fort man blir barnfri för att få de lyxigt. Man kan få de lyxigt i hemmets lugna vrå oxå.

#19 - - Lexochlogan :

Ja dessa baciller, Logan har inte börjat på förskolan ännu men ändå fått en hel del. Mysigt att fira alla hjärtans dag med barnen, gjorde hag med ♥️

#20 - - Annica:

Det är riktigt sällan jag ens tillåter barnvakt här hemma. Dvs, att de har barnen här i vårt hem och är barnvakt. Det är om det riktigt krisat sig med att både jag och maken jobbar och det inte går att lösa på annat sätt. Men, barnvakt för att vi ska gå på bio osv? Det har hänt en gång och det ångrade jag så fort jag gick utanför dörren typ.

De har inte heller sovit borta hos barnvakt/mor- och farföräldrar, utan åtminstone en av oss föräldrar med sig. Dock har de fått sova på nattis - förskolan, men det är pga vårt jobb återigen. Jag är nog en sådan där känslig typ och vägrar låta de vara hos någon som röker osv..

#21 - - Emma Engström:

Att mysa till det är verkligen inte att klaga på! :D

#22 - - Emma:

Hatar allahjärtansdag, uppskattar bara att godiset brukar vara på rea några dagar senare, det passar mig bättre 🙈 men det låter som du fick en jättebra dag!

#23 - - Fnulan:

Mmmmmmums för Taco i alla dess former. Finns inget bättre.
Kram

#24 - - Sara Stödberg:

Jag vill också att någon kommer hem till mig och lagar mat, hur underbart vore inte det liksom! Låter som en rätt skön dag!

#25 - - Sandra:

Oh så mysigt, ja sömn är viktigt och väldigt lyxigt när man har barn, man får inte tillräckligt av den varan tyvärr.
Så det låter fantastiskt ❤


Liknande inlägg

Till top