Here we go again.

Jag vet inte varför jag mår bättre av att skriva. Kanske är det för att jag har en kärlek för ord och fina meningar? 
Jag vill liksom få till meningar perfekt och för att lyckas med det måste jag tänka på hur orden är fina bredvid varandra. Jag tvingar alltså mig själv att tänka ljust istället för mörkt. 
Jag sitter just nu på toagolvet med låst dörr. Jag är ensam hemma med barnen och jag har precis haft en panikångestattack. Jag har fortfarande svårt att andas, jag är helt svettig, jag skakar, pulsen är fortfarande hög. 
Jag vet varför jag fick panikattacken. Tänker inte gå in i detalj på vad som hände, men det är hypokondri som spökar. Dödsångest för att vara lite mer specifik. 
Jag har i alla fall bokat tid för att få hjälp med detta. 
Nu ska jag andas ur mig detta och försöka krama mina barn lite extra innan förskolan. 

Hoppas starten på er dag varit bättre än min. 

KRAM 




#1 - - Annica:

Åh, vill bara krama om dig! Inte för att jag känner dig direkt så men.. En stor kram! <3

Svar: Vad gullig du är, kram! ❤
Småbarnsmorsan

#2 - - Pärla:

Skriva hjälper mig med <3 Hoppas verkligen du kan få bra hjälp snart, ingen ska behöva må sådär <3

Svar: Tack Pärla, det hoppas jag med ❤
Småbarnsmorsan

#3 - - Elisa:

Åh det lät inte bra. Jag hoppas du har tagit dig från toan nu och har fått andas och kramas med barnen. Känner dock igen det där med att skriva för att må bättre. Det är något med fokuset och att få ur sig allt.

Svar: Det gick rätt snabbt för mig att ta mig ut. Men så fort jag var ensam så kommer det tillbaka över mig liksom.
Skrivande är helande på många sätt 😘
Småbarnsmorsan

#4 - - Hanna:

Panikångest låter allt annat än trevligt, bra att du vet vad som orsakade den och starkt av dig att be om hjälp. All kärlek till dig

Svar: Det är verkligen hemskt att få en attack. Nu mår jag dock bättre ❤ Tack!
Småbarnsmorsan

#5 - - Paulina Gunnardo:

Hoppas du mår bättre nu <3 Jobbigt med sånna attacker :(

Svar: Det är lite bättre nu, tack ❤
Småbarnsmorsan

#6 - - Jennysvardag:

Så jobbigt det låter med en panikångestattack. Hoppas att det känns bättre nu.

Svar: Nu känns det lite bättre. Jag är lite omtumlad bara. ☀️
Småbarnsmorsan

#7 - - Sarah:

Det låter jobbigt för dig :/ Hoppas du mår bättre nu :)

Svar: Jag mår lite bättre nu, lite omtumlad bara. :)
Småbarnsmorsan

#8 - - Moa Larsson:

Mitt eget skrivande har tagit mig igenom mycket i livet. Allt från krossade hjärtan till min fars dödsfall och sjukdomsdiagnoser. Känner igen mig så mycket i det du skriver och skulle vilja omfamna dig med all min kärlek. Kram

Svar: Åh ❤ Skrivandet är på något sätt läkande. Jag tar ofta till skrivande när jag mår dåligt.
Småbarnsmorsan

#9 - - Johanna:

Fy sjutton, massa kramar till dig <3 Skönt att du bokat tid och att du vill ha hjälp <3

Svar: Ja, det känns skönt att ha tagit det steget. Tack ❤
Småbarnsmorsan

#10 - - Mirre:

Att skriva av sig både om det negativa och det känslosamma och det possitva är väldigt nyttigt

Svar: Ja verkligen! Det betyder mycket för mig att skriva av mig.
Småbarnsmorsan

#11 - - www.nouw.com/sannaevelyne:

Jag tycker också mycket hjälper att få skriva av sig... Så duktig du är som tagit tag i det och sökt hjälp, heja dig ♡

Svar: Tack så mycket ❤
Småbarnsmorsan

#12 - - Madde:

Det måste vara jättejobbigt då man får det, speciellt då man är ensam med barn. Hoppas du får hjälp med det.

Svar: Ja, precis. Det är nog så jobbigt att få en attack när jag är ensam eller med min man. Men när jag är ensam med barnen så vill jag ju verkligen inte bryta ihop såhär. Tack ❤
Småbarnsmorsan

#13 - - Hanna Karlsson:

Jag har haft panikångestattacker två gånger i mitt liv. Det är inget jag ens önskar min värsta fiende. Jag lider verkligen med dig och önskar dig en bättre morgondag!

Svar: Tack ❤ det är verkligen ingen rolig upplevelse. Nu känns det lite bättre i alla fall.
Småbarnsmorsan

#14 - - Fru Elversson:

Oh fina du, lider med dig angående panikattack.. Vet ju hur det är att leva med det, dock inte när man har barn. Behöver du stöd så bara skriv, lättast är via dm på instagram där jag heter som jag heter här, eller på messenger. Kram

#15 - - Amanda:

Det är verkligen inte kul att ha dödsångest, har haft det förr och har det ibland fortfarande. Hoppas du får bra hjälp :)

#16 - - Sandra:

Stackare, panikångest är fruktansvärt, jag lider själv av det. Att skriva hjälper massor, att få ut känslorna i skrift ❤
Bra att du bett om hjälp nu kan du ju bara bli bättre ❤

#17 - - Lexochlogan :

Hoppas det blev bättre, panikångest är fruktansvärt. Skönt att du känner att skivandet hjälper lite ♥️

#18 - - Michelle :

Men åh , hoppas du kan få all den hjälp du behöver ,du förtjänar Att må bra 💕 vet hur det är med panikattacker hoppas du tar nån medicin som kan lugna 💕


Liknande inlägg

Till top