Veckans lista!

5 saker jag gjort 2019 för att må bättre:
 
  1. Jag har börjat skriva noveller. Oj oj oj vad jag mår bra av det. Tyvärr har jag inte skrivit så mycket som jag önskat men ändå. Det har varit mysigt de gånger jag tagit mig tid till det. Jag ska nog sätta mig och författa lite nu bannemig. 
  2. Jag har rensat mitt instagramflöde och följer nu bara såna som jag mår bra av att följa. Det är ett sjukt bra tips till er allihop. I dagens samhälle är vi inne väldigt mycket på alla sociala medier och då påverkas vi av vårt flöde, såklart. Därför är det viktigt att välja sitt flöde noggrant. 
  3. Igår gjorde jag något för min framtid och det kan jag egentligen inte säga vad det är nu, men jag vågade och jag hoppas att det gick vägen. 
  4. Jag har tagit tag i min övervikt. Jag tycker att det roligaste som finns är att träna och att tävla mot mig själv för att nå bättre resultat, framförallt när det gäller löpning. Jag vill orka göra det igen, då krävs en viktnedgång. Jag kör med vktklubb och det funkar helt okej. Jag rasade i vikt första veckan men nu har jag haft en svacka och vågen har visat det med råge. Nya tag denna vecka, på tidag får vi se vad vågen visar då. 
  5. Jag har insett att jag behöver hjälp med mitt psyke igen. Jag måste förstå att jag har varit med om mycket hemskt på kort tid och det sätter sina spår. Jag är inte en person som behöver tvångströja och inspärrning bara för att jag behöver antidepp och samtalsstäd. Jag är stark. Stark som vågar ta hjälp och som tar tag i det innan det är för sent. Nu är min psykiska ohälsa under kontroll och jag tänkte att vid 2020 ska jag vinka hej då till den för gott. 
 
Det är bara att kämpa på. Just idag mådde jag dåligt på morgonen men nu, nu mår jag stålande och det efter ett samtal med mamma och med Sebastian om hur jag egentligen vill att livet ska vara. Jag vill må bra och jag vill vara en förebild för barnen. Den enda som kan få det att bli verklighet är jag. Så, Nu kickar vi igång helgen med lite pepp. För mig innebär det: FULDANS MED BARNEN :D 
 
Hur gör du för att bli pepp på livet?
 
 
#1 - - Pärla:

Så skönt att rena ut och göra saker för sig själv. Jag har också börjat ta tag i min vikt och så mycket bättre man mår.

#2 - - Jenny G:

Jag skriver också har första delen nästan klar den är på testläsning nu!!
Lycka till och behöver du inspiration eller dylikt, så hör gärna av dig :-)

#3 - - Hanna Karlsson:

Vad roligt att du börjat skriva noveller. Klokt att rensa flödet. Det behövs ibland och det finns alldeles för mycket som kan påverka negativt.

#4 - - Sarah:

Vad roligt att du har hittat nåt som du tycker om att göra och må bra av :) Spännande att du gjort något för din framtid :)

#5 - - Snabela :

Skulle vara kul att då läsa dina noveller, så att jag hoppas att du kommer lägga ut dom här i din blogg :-)

#6 - - Elisa:

Jag borde också rensa mitt flöde. Är så mycket jag bara scrollar förbi utan att ägna en tanke på. Helt onödigt.

Skönt att du mår bättre nu! För att få pepp drar jag på riktigt bra musik :D

#7 - - Jennysvardag:

Så mycket som du har hunnit med i år. Roligt att du har börjar skriva noveller

#8 - - Annica:

Många gånger följer vi människor på olika sociala medier bara för att de är kända, eller står för någonting speciellt.. Men, jag tror att många fler (med mig) behöver rensa sitt flöde.. :) Starkt jobbat!

#9 - - www.nouw.com/sannaevelyne:

Så bra saker! Heja dig! Kram

#10 - - Johanna:

Så grym du är som rensat flödet på instagram, men även tagit tag i din övervikt och sökt hjälp. Sån inspiration. Heja dig, kramar <3

#11 - - Amanda:

Härligt att du har börjat skrivit fler noveller den novell jag har läst från dig tyckte jag var så bra! Du är verkligen jätteduktig på att skriva :)

#12 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så mycket du gjort du redan gjort för att peppa på för dig själv :). Kropp och själ är jättebra att satsa på :). Det där med instagram borde jag också ta mig för.

#13 - - Michelle :

Va bra att du har rensat ditt Instagram flöde , jag håller med dej i det att man påverkas så mkt . Borde oxå göra det 💕👌🏻

#14 - - Sara Stödberg:

Du, när det känns så där superjobbigt inuti, är det en specifik sak som gnager eller är det ångest för allt i livet typ?
Om man vore konstig eller var tvungen att vara helt galen för att behöva terapi så skulle nog vårdköerna inom psykiatrin knappt existera eller vad tror du?
Dock skulle betydligt många fler också må mycket sämre då. Att gå i terapi är sjukt tufft men det är inte mer fel än att träffa en läkare om man bryter benet. Man behöver hjälp att läka och söker upp någon som är kunnig inom just det området.

Vad som får mig pepp på livet.. hmm.. galendans är så bra för att bli av med negativa tankar, sen tänker jag direkt på vår pulkautflykt här hemma som vi gjorde -jag var så lycklig efteråt, jag som alltid hatat kyla och snö hade plötsligt urkul.. sen.. motivational speakers, beroende på tillfälle men de kan verkligen få mig att känna att nu ska jag ta itu med det här.

Var rädd om dig, du är jätteviktig!

#15 - - Sara Stödberg:

Du, när det känns så där superjobbigt inuti, är det en specifik sak som gnager eller är det ångest för allt i livet typ?
Om man vore konstig eller var tvungen att vara helt galen för att behöva terapi så skulle nog vårdköerna inom psykiatrin knappt existera eller vad tror du?
Dock skulle betydligt många fler också må mycket sämre då. Att gå i terapi är sjukt tufft men det är inte mer fel än att träffa en läkare om man bryter benet. Man behöver hjälp att läka och söker upp någon som är kunnig inom just det området.

Vad som får mig pepp på livet.. hmm.. galendans är så bra för att bli av med negativa tankar, sen tänker jag direkt på vår pulkautflykt här hemma som vi gjorde -jag var så lycklig efteråt, jag som alltid hatat kyla och snö hade plötsligt urkul.. sen.. motivational speakers, beroende på tillfälle men de kan verkligen få mig att känna att nu ska jag ta itu med det här.

Var rädd om dig, du är jätteviktig!

#16 - - Kamilla:

Så roligt att du mår bra av att skriva. Underbart när man hittar något som gör en glad och ger ny energi

#17 - - My:

Oj vad det är viktigt aty ha possitivitet i livet! Heja heja! ❤️

#18 - - Yela:

Men åh va roligt att du börjat skriva, hade varit kul att läsa om du vill dela med dig någon gång 😃 Jag skrev väldigt mycket som yngre men har tyvärr tappat de helt som vuxen!

#19 - - Lillan Kind:

Så bra att du gör så många saker för dig själv för att må bättre! Jag kan tänka mig att en Instagramrensning är välgörande :)

#20 - - Lillan Kind:

Så bra att du gör så många saker för dig själv för att må bättre! Jag kan tänka mig att en Instagramrensning är välgörande :)

#21 - - Lexochlogan :

Så härligt stt läsa att du gör aktiva val och saker för att må bättre, att satsa på sig själv är så viktigt

#22 - - Sandra:

Så kul med noveller och så mycket bra du startat upp med i ditt liv för förbättring och växandet som människa.

#23 - - Emelie:

Heja dig! Så bra att du gör sånt som får dig att må bra tex vikten. Det viktigaste är att du mår bra 😊

#24 - - My:

Oj vilket bra initiativ! Borde verkligen ta en rens på både instagram men även fb 🤔 får bli en av dagens sysslor! Tack 😊

#25 - - Emma Engström:

Vilket himla roligt och bra inlägg! :D Bra att punkta upp allt!


Liknande inlägg

Till top