Månadens höjdpunkter

Hej på er! 

Länge sen jag bara skrev ett inlägg som handlade om höjdpunkter i livet. Antar att livet varit rätt tufft på senare dagar men nu har det onekligen blivit bättre. Skönt! 

Idag tänkte jag lista 5 saker som gjort Januari till en bra månad. Redo? Då kör vi. 

  • Två resor är bokade och klara för mig och Sebastian 😍 Känns helt overkligt med tanke på att vi ALDRIG reser (framförallt inte utan barn) men nu ska vi satsa på oss till 110% och så fyller S 30 år också så resa ska vi! 🤩
  • Hampus har börjat somna själv i sin säng och vi har minimerat antalet tjafs på kvällen. Det är GULD! Han känner sig stor och jag och Sebastian kan filosofera i 45 minuter extra varje kväll ✌
  • Tuva har börjat gå! Vid 10 månaders ålder ganska exakt. Det är skönt. Det blir mindre bärande och Tuva är lycklig över att kunna hänga med sin storebror bättre. 🏃‍♀️
  • Jag har tappat 8,5 kilo genom att typ bara äta godare och bättre mat och skippa kvällsmackan. Känns fantastiskt att fokusera på sig själv och äta bra mat. Kroppen verkar också gilla detta då jag orkar mer trots öroninflammation. Heja mig!
  • Sist men inte minst. Jag har fått en förfrågan om att skriva krönikor för en känd tidning. Hur coolt är inte det?! Jag är galet stolt!😎
Vad har du haft för höjdpunkter i januari? 

KRAM 
Lisa Käller

#1 - - Hannas krypin:

Vad roligt att läsa dina höjdpunkter. Roligt att läsa att Tuva börjat gå och att ni ska ut och resa framöver. :-) Mina höjdpunkter för januari måste jag fundera lite på. Det lät nästan lite sorgligt att jag inte kan komma på något just nu men jag har haft en bra månad. :-)

Svar: Ibland har man inga höjdpunkter sådär på rak arm men det kan ju ändå varit en generellt bra månad 😘
Småbarnsmorsan

#2 - - Madde:

Du verkar ha haft en toppenmånad. Behövs ju inte så stora förändringar egentligen för att det ska hända saker på vågen. Spännande med att få skriva krönikor för en tidning.

Svar: Ja, jag har verkligen haft en toppen månad 😍
Hoppas att februari också kommer med lika mycket energi och glädje 😊🌸
Småbarnsmorsan

#3 - - Jennysvardag:

Vilka härligt höjdpunkter du har haft i januari. Så härligt att ni har bokat in en resa, det låter hur bra som helst. Skönt att sonen har börjat sova i sin säng

Svar: Sonens sömn har varit ett problem länge. Han har svårt att inte leka pajas när jag eller hans pappa försöker natta honom. Så att han kan somna själv nu underlättar för alla parter. 😊🌸
Småbarnsmorsan

#4 - - Sandra:

Oh vilken grej, skriva krönikor 😮
Härligt ❤❤
Och kidzen som både går och sover i sin egna säng ❤ lyxmånad ❤

Svar: Det ska bli sååå häftigt 😍
Jag känner mig så lyckligt lottad som haft en så bra månad ❤
Småbarnsmorsan

#5 - - Elisabeth:

Du verkar ha haft många fina dagar under månaden. Härligt. Önskar att den fortsätter så.

Svar: Tack! 😊 Önskar dig detsamma 🌸
Småbarnsmorsan

#6 - - Jenny:

Wow... 8,5 kg... jag måste verkligen ner i vikt jag med... Är det det enda du har gjort? Slutat med mackan på kvällen?
Ge mig mer info :)

Så duktig att ha börjat gå redan!! Wow... Mina barn har alla varit över ett år när de har börjat gå. Segproppar... haha!!

Ha en fin dag!!

Kram kram

Svar: Hm, jag gick med i viktklubb och det har hjälpt mig mycket. Jag inser att jag smugit i mig kalorier förr, liksom tagit mig ett glas mjölk här och en macka där osv. Nu när jag håller koll så äter jag betydligt mindre men ändå inte så att jag märker av det speciellt mycket. Sen har jag slutat med hämtmat och restauranglunch. Det tror jag ger mycket 😊

haha, barn är ju så olika. Mina är tidiga med att gå (sonen gick vid 9 månader och dottern vid 10 månader) men talet har inte sonen helt än. 😊

Kram kram
Småbarnsmorsan

#7 - - Melissaskywalkz:

Shit vad coolt, förstår att du blir glad över förfrågan. Grymt att du börjat äta bättre också, men kommer verkligen långt på kosten! :)

Svar: Ja, jag är superlycklig och taggad! 😍
Jag mår så mycket bättre när jag nu äter bättre så det känns svinkul ✌
Småbarnsmorsan

#8 - - PT Lilla Ax:

Vilken härlig månad du haft! Älskar de olika delarna som gjort att du kunnat fokusera på dig själv och relationen med din partner! Hoppas du får fortsätta på en stigande kurva av livet :) Grattis till 30 :D

Svar: Åh, tack! Det hoppas jag med. Jag känner att jag kommit ganska långt med mig själv nu och det är så skönt att må bra inifrån och ut. ❤
Småbarnsmorsan

#9 - - Pärla:

Skönt att han börjat somna i sin säng. Resa låter för himla underbart, de skulle jag med vilja göra 😍

Svar: Ja, det är fortfarande lite segt för honom att somna men det är helt klart mycket bättre. 😊
Småbarnsmorsan

#10 - - Sarah:

Det är så roligt att resa :) Så roligt för dig att du har fått en förfrågan om att skriva krönikor :)

Svar: Tusen tack 🌸 Jag är så taggad på att börja skriva 😎
Småbarnsmorsan

#11 - - Michelle :

Va härligt det låter med semester , blir lite avis men glad för eran skull 💕 skönt att ni bara kan fokusera er på er själva . Det behövs att få komma iväg 💕

Svar: Ja, det ska bli så kul! Först en resa till Dublin och sen en resa till Prag. Förhoppningsvis ska hela familjen till Grekland i höst också. Åh vad jag längtar!
Småbarnsmorsan

#12 - - Fnulan:

Vilket bra sätt att fira födelsedag på och fira kärleken samtidigt med två resor. Var ska ni nånstans? Jag har också två resor inbokat till Spanien och Cyoern. Längtar!

Svar: Vi ska först till Dublin och senare i sommar ska vi till Prag. Sen lutar det åt en familjefest till Grekland i höst också. Åh vad härligt med Spanien och Cypern! Har du varit där förut? 🌻
Småbarnsmorsan

#13 - - olga:

Åh vilka höjdpunkter! Grattis till alla av dem och särskilt krönikan :). Blev inspirerad av dig och ska också börja med höjdpunkter ❤️

Svar: Tack så mycket! 😍 Ja, börja med det. När man summerar månadens höjdpunkter inser man att det varit rätt bra ändå. Alltid hittar man något som varit bra 😘
Småbarnsmorsan

#14 - - Linda Lii :

Men wow så bra grejer. Och så himla bra grej att fokusera på dem och skriva. Det ska jag oxå göra. Tack <3

Svar: Men vad snäll du är! Ja, det är kul att summera månaden på ett positivt sätt. Oavsett om det är stora eller små saker som hänt 😘
Småbarnsmorsan

#15 - - Mirre:

Vad roligt med krönikan, samt grattis till 8,5kg jättebra där

Svar: Tusen tack 😍
Småbarnsmorsan

#16 - - Anna:

Men så många härliga punkter att uppskatta. Så häftigt att få förfrågan om att börja skriva krönikor. Så fin bekräftelse på att det man gör är bra :)

Svar: Ja, jag är så tacksam och peppad att börja skriva nu 😍
Småbarnsmorsan

#17 - - Moa Larsson:

Det första jag vill skriva har inte med det här inlägget att göra, men eftersom att jag slirar in på din blogg för första gången någonsin vill jag bara skriva tack. För att du skriver om både allt det lyckliga och allt det som är tungt. Tabubelagda ämnen måste vi skriva mer om och det är häftigt när personer vågar ❤️

Svar: Men åh ❤ Vad fint skrivet!
Jag håller med om att det är bra när tabubelagda ämnen lyfts så att de inte längre känns så tabu. Jag är glad att du halkat in på min blogg, alltid kul med nya, intresserade och förstående läsare ❤
Småbarnsmorsan

#18 - - Kamilla:

Vilken härlig månad du har framför dig. Grymt jobbat med bikten. Vart går era resor?

Svar: Tusen tack 😊😊 Vi ska först till Dublin och sen till Prag. Jag hoppas även på en resa till Grekland med hela familjen i höst men vi har inte bokat något än 😊
Småbarnsmorsan

#19 - - Johanna:

Men wow vilken supermånad du verkar haft!!! Underbart ju<3 Över 8 kg, wow vad grymt!!! Och att skriva krönikor för en känd tidning, helt magiskt kul! Grattis <3

Svar: Tusen tack! 😍 Ja, det känns lite som om jag lever i en dröm just nu. Allt bara flyter på så bra ❤
Småbarnsmorsan

#20 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Vilka fantastiska saker som skett för dig i januari, viktnedgång och kanske främst krönikor :D. Det låter som rena drömmen att få ett sådant uppdrag. Så himla roligt för dig verkligen :D

Svar: Tack så mycket 😊🌸 Ja, det känns verkligen som en dröm detta. Jag är så taggad på att börja skriva nu 😎
Småbarnsmorsan

#21 - - Chanelle:

Vad härligt med två resor! Vart ska ni resa?
Jag gick ner 6,5 kilo för att jag va duktig med kosten.. Men har gått upp allt igen pga sjukskrivningen och inga rutiner.. Men blev så peppad och inspirerad nu när jag läste hur mycket du gått ner! Så grymt jobbat :D
Vad spännande med tidningen! Grattis!!!

Svar: Ja, det ska bli så härligt! Först blir det Dublin och sen Prag. Jag hoppas att vi får till en familjesemester till Grekland i höst också. Men vi får se 😊
Det är så lätt att falla tillbaka till gamla mönster. Jag är livrädd för det. Men för mig hjälper det att skriva av mig och ha tydliga delmål som är så pass nära att det inte känns värt att ge upp.
Tusen tack för en fin kommentar ❤
Småbarnsmorsan

#22 - - Lexochlogan :

5 riktigt bra saker ju, kul att ha resor att se fram emot, tror vi skall försöka boka in något med. Och att hon börjat gå är ju så skönt, våran lille kille blev 1 för en vecka sedan och han står själv men vågar inte ta det där första steget

Svar: Åh, då går han säkert snart. Det brukar inte ta så lång tid mellan att klara av att stå själv tills första steget är taget. De växer så fort, de små liven. :)
Småbarnsmorsan

#23 - - Josefine:

åh vad roligt med resa! Jag vill också ut och resa med min sambo, men jag vågar inte vara så långt ifrån min son än. Blir man någonsin redo för de?

Svar: Det är superjobbigt första gången man är borta från sina barn. Jag grät mig igenom första resan utan sonen. Men nu med dotter har jag vant mig på något sätt. Det är fortfarande jobbigt, men jag har lärt mig att njuta när jg väl kommit fram. Sen tänkte vi ta en resa med båda barnen till hösten så att vi alla fyra kan komma oss iväg.
Småbarnsmorsan

#24 - - Amanda:

Grattis Vad kul att du ska få skriva en krönika för en känd tidning det måste kännas stort! Kul att se att bara att ändra matvanor så mår kroppen bättre :)

Svar: Tack så mycket! Det känns superkul :D
Småbarnsmorsan


Liknande inlägg

Till top